Laadun seuranta ja kehittäminen

Toiminnan laatua seurataan konsernin johtoryhmän kuukausipalavereissa, Valviran ja Aluehallintoviraston sekä palvelun tilaajan yhteisissä tapaamisissa.

Konsernin vastuulääkäri laatii vuosittain henkilöstön koulutus- ja testaussuunnitelman yhdessä konsernin koulutusvastaavan kanssa. Jokaisessa toimipisteessä on oma nimetty ja koulutettu koulutusvastaava.

Jokaiselle osa-alueelle on nimetty vastuuhenkilö kuten ajoneuvot, laitteet, lääkkeet ja tarvikkeet, suojavaatteet, laskutus, viestivälineet jne. Jokaisessa toimintayksikössä toimii myös sairaankuljetusesimies, jonka vastuulla laadun valvonta. Vuoroesimiehet vastaavat päivittäistoimintojen käytännön asioista, kuten sijaisjärjestelyistä sairaustapauksissa.

Palvelun laatua, henkilöstön käyttäytymistä sekä kalustoa ja välineistöä koskevat palautteet tallennetaan tietokantaan. Palautteita voidaan koota raporteiksi, tulostaa ja tilastoida tarpeen mukaan.

Asiakaspalautejärjestelmää kehitetään jatkuvasti ja toimintaa ohjataan palautteesta saatavan tiedon pohjalta. Sitoudumme palautteen käsittelyyn ja raportointiin sopimustemme edellyttämällä tavalla osana laadunvarmistusta.

Poikkeamista, läheltä piti -tilanteista sekä vaaratilanteista on konsernilla käytössä oma sähköinen ilmoitusjärjestelmä IMS-laadunhallintajärjestelmässä. Mikäli asia vaatii välittömiä toimenpiteitä toimipisteessä, ne toteutetaan esimiesten toimesta. Konsernin työsuojelupäällikkö ja vastuulääkäri käyvät tilanneilmoitukset kuukausittain läpi ja laativat tilanteista raportin konsernin johtoryhmälle. Riskien muutoksia seurataan ja niistä raportoidaan vastuulääkärille. Korjaavia toimenpiteitä kehitetään ja parannetaan esimiesten ja aluejohtajien yhteisessä palaverissa.

 

Ota yhteyttä!

24h palvelunumeromme: 020-700-8000
Sähköposti: info@9lives.fi

Vartiokyläntie 1
00950 HELSINKI